2010-09-23

Klirr i kassan

Mitt lönespec. för sista jobbveckan kom idag. Hade nästan glömt bort det, så det var ju en trevlig påminnelse. Nu har jag dock en hel del planering och lek med siffror framför mig. Har redan skattat men det kan hända att jag har tur och hamnar precis under gränsen i alla fall så att jag får tillbaka vid årskiftet, förutsatt att jag inte får jobba mer såklart. Behöver egentligen spara tills jag flyttar också, så med tanke på det och att det här är pengarna jag ska leva på till februari/mars så känns det skapligt knapert.
  Hur som helst, för den som undrar hur det går med min städning så kan jag tala om att det går bra. Har både hunnit komma en bit och hunnit inse att det troligtvis är ett evighetsjobb. Dessutom är sängen ungefär den enda platsen som går att sitta på, allt annat är täckt med kläder och annat skrot. Värt!

2 kommentarer: