2011-01-13

Man ska vara grön

Är så trött att jag snart går under, men jag antar att det är smällar man får ta efter att ha sovit bort ett halvår ungefär. Att gå upp klockan nio i morse var hur som helst en mindre plåga, kändes typ som att ha huvudet fullt med gröt. Trots detta var jag tapper, lämnade värmen under täcket och kravlade mig upp ur sängen som jag lärt mig att tycka väldigt mycket om. Klapp på axeln. Sedan dess har jag hunnit med att skura färdigt alla skåpluckor, säga hej till solen och handla kålrot och tuggummi. Värd dag.


Sen, alla grönsaksnissar och kadavermumsare, vill jag bara tipsa om dessa grymt goda sojastrimlor från vegegården. Askalas att marinera och sen köra in i ugnen, för att inte tala om vilket fint samvete man får på köpet. Gött. Nu ska jag hinna sno några varv med dammsugaren innan halv åtta hos mig börjar, laterz.

4 kommentarer:

  1. Jag har jättesvårt med alla sojaprodukter, tycker inte alls de smakar lika gott som typ quorn. Iofs har jag inte smakat jättemycket sojaagrejer, men de jag smakade har varit tummer ner.

    SvaraRadera
  2. För övrigt är även halv åtta hos mig världens bästa typ :D

    SvaraRadera
  3. var bor du egentligen? har kollat in din blogg några gånger, men har ingen aning om var du bor! fast nyss såg jag på bilddagboken att du bor i växjö!
    kul att det finns produkter från vegegården där! vegegården är en jättefin och god restaurang i malmö med asiatisk veganmat :)
    men du borde faktiskt köpa sojan från goodsoy istället, men mest för att det är jag som står och packar dom :)

    SvaraRadera