2011-02-11

Tjuvstart och billig sprit

Vad som från början var tänkt att bli en lugn utekväll med ett par öl och tidig hemgång spårade ganska rejält och slutade istället med fulsprit i okänd soffa till klockan sex på morgonen. Inte så genomtänkt och kanske en gnutta oansvarigt, men vad gör man när man springer på fantastiska människor av en ren slump? Tar vara på tillfället, såklart. Även om det bara är torsdag och man har gruppmöte dagen efter. För vad gör väl det om hundra år, egentligen.



Idag har jag mest bara hasat omkring i mina mammatofflor, lyssnat oavbrutet på Local Natives, skrivit färdigt lite skolarbete och försökt skapa så mycket fredagsmys som det går när det enda som finns att tillgå är grönsaker och russin. Det är ju faktiskt ganska fint det med.




Och ja. Mina vårkänslor fick minst sagt på käften igår när snöovädret obarmhärtigt drog in över landet. Smått ironiskt skulle man nog kunna säga, men jag klamrar mig fortfarande krampaktigt fast vid de svaga våraningar som finns och tänker definitivt inte släppa taget. Aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar