2011-09-19

Halstabletter, honungsvatten och svt

När jag är krasslig och vill ha något att sysselsätta mig med brukar jag bland annat rota runt i svt's webbarkiv. Det blir liksom aldrig tråkigt och även om jag själv är lite utav en nörd så vågar jag ändå påstå att det finns något för alla (eller åtminstone de flesta). Just nu kan man bland annat se mia skäringers fantastiska show "dyngkåt och hur helig som helst", vilket typ är ett måste. Sannerligen en beundransvärd kvinna som dessutom skrivit en bok med samma namn som showen. Läs, titta eller gör bägge delarna. Gärna nu.

Ett annat tips är landet brunsås, en serie i åtta delar där de granskar det svenska folkets matvanor. I de två första avsnitten har det exempelvis talats om denna köttkonsumtion som håller på att eskalera och statens inflytande över vår kost. Jag tycker personligen att de hanterar dessa ganska tunga ämnen grymt bra och det blir inte alls så traggligt som det kanske kan låta.

Summan av kardemumman, tummen upp för public service (och för att det känns som att jag äntligen är på väg att bli frisk, peppar peppar). Heja livet!

2 kommentarer:

  1. Jadu, klart du börjar bli frisk när jag känner mig krasslig, aldrig kan vi vara synkroniserade.

    SvaraRadera
  2. Har tänkt kolla in Landet Brunsås! Älskar SVT-play alltså. Du har rätt, finns nåt för alla :D.

    SvaraRadera