2011-09-28

Svar på kommentarer och lite veganism

Fick bland annat en kommentar angående huruvida jag är vegetarian eller vegan, och då det är en hyfsat frekvent fråga tänkte jag att jag lika gärna kunde svara på bloggen. Reda ut det en gång för alla, råda bot på förvirringen och sådär.


a sa...
tack för recept! bara en fråga: är du vegan eller vegetarian? tyckte du postade bilder på ost och sånt innan så undrade bara :)

Svar:
Tack själv! Och ja, jag är alltså vegetarian i grunden. Lakto-ovo till och med, för att vara exakt. Försöker dock utesluta alla animaliska produkter i så lång utsträckning som möjligt (hobbyvegan, brukar det även kunna låta) då det tar emot att bidra till att djur far illa på grund av oss som konsumenter. Så även om jag inte skulle köpa hem exempelvis quorn (som innehåller ägg) så kan jag äta det om jag blir bjuden. Det handlar helt enkelt om kompromisser och prioriteringar. Och att göra sitt bästa efter egen förmåga.


Min nuvarande favorityoghurt. Vareviga morgon.


Alexandra sa...
Kan inte du lägga ut lite favoritrecept på soppor? Vegetariska eller veganska! Det skulle vara väldigt kul.

Svar:
Absolut! Det dyker med all säkerhet upp så snart jag börjat komma igång ordentligt med kokandet, håll utkik vetja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar