2011-10-26

Plötsligt händer det

Onsdagen den tjugosjätte oktober. Dagen med stort D. Dagen som går till historien som den dagen då lilla jag inte behövde visa legitimation på systemet. Förstår ni grejen?! Det känns som en milstolpe i livet, som att jag gått från flicka till kvinna och som att jag äntligen kan räkna mig själv som vuxen. På ett ungefär. Filip (som minsann inte kom undan på samma vis) hävdade dock att det berodde på den till synes unga killen i kassan och mina fladdrande ögonfransar, men jag vägrar låta mig nedslås.


Dessutom passade jag på att kila in till hälsokostaffären vägg i vägg, vilket visade sig vara ett himla lyckat drag. Blev minst sagt positivt överraskad av deras utbud av veganprodukter med allt från choklad, tofu i olika former och varianter, otaliga ingredienser till bakning och diverse torrprodukter från goodsoy. Man ba mums. Typ som julafton och födelsedag på samma gång, och efter mycket velande kom jag därifrån med ett paket tofukorv. Hutlöst dyrt men värt, vill jag nog påstå.


Sist men inte minst har jag härmed även fixat utstyrseln till vår halloweensittning på fredag, som för övrigt lär bli galen på alla vis. De flesta kan säkert gissa sig till vad jag ska föreställa, men för övriga kan jag hinta om att det varken är sexigt eller läskigt (inte riktigt min kopp te liksom). Mest gulligt. Fnizz.

.

2 kommentarer:

  1. Jag har massa såna korvar i frysen som jag fått från jobbet, så jävla gott! Om du gillar grov färs och grytbitar från Goodsoy så passa på och köp en massa såna nu för dom kommer utgå ganska snart. Finns knappt något kvar.

    SvaraRadera
  2. svar: jag gillar mitt jobb ganska mycket, ja! :) vad tråkigt att du gillar dom bäst! i tisdags hade vi bara en låda på 10 kg kvar av grytbitarna, och kanske sex lådor av grov färs. så det är slut ganska snart! dom två sorterna köper vi in av en annan leverantör, inte samma som dom andra (färs, grillbitar osv). förstod inte riktigt varför dom skulle utgå, tror det var något om att det blev svårt att få tag på från leverantören.

    SvaraRadera