2012-03-18

Ett litet trick sen väntas det på mirakel

Gårdagen var bra för att:

1. Vi spelade pictionary och mitt lag vann, vilket såklart är det viktigaste. Kändes dock lite kritiskt ett tag när jag skulle måla en späckhuggare och det gissades på häst... (Emma och David: bra jobbat!)

2. Jag var inte längre nykter efter så lite som två glas vin, och hade således väldigt roligt när flaskan var tömd.

3. Det var ingen kö till puben men ändå på gränsen till fullt. Vi kom i perfekt tid med andra ord och behövde inte frysa. Hatar att frysa. Det förstör all möjlig stämning.

Det var självklart fler saker som var roliga men minnet är liksom lite blurrigt. Hade det jättebra i alla fall och jag vet att jag tjatar men jag har så fina vänner att jag blir lite tårögd när jag tänker på det.


Nu är jag dock mest trött och ledsen och besviken på vad livet gör och inte gör, sådär som det kan vara vissa dagar. Allt är så jättemycket och det borde egentligen vara ganska fint och bra. Det är ju här jag känner mig själv och är trygg. Men fan och alla fula ord, just nu vill jag bara stänga av hjärnan och slita ut hjärtat och sluta existera. Skrika och gråta och slåss och ge upp allt. Orkar bara inte. Inte ikväll.

3 kommentarer:

  1. Låter superfint, du är superfin!

    Angående det sista, så hade jag också en sådan värdelös dag igår, så du är inte ensam inte!
    Styrkekramar till dig finis.

    SvaraRadera
  2. Ditt hår. Så himla fint. ♥

    SvaraRadera
  3. sv: tack så hemskt mycket!

    jag blev lite chockad när jag såg en kommentar från en hurricane, för min kära vän som avled för en månad sedan, hans sista lyssnade låt var hurricane gilbert.

    du är hemskt vacker. puss

    SvaraRadera