2012-04-08

Eskilstunahelg med fint innehåll

Hej ni fina, hoppas att er helg har varit kanon oavsett vad ni har tagit er för! Här har det varit full rulle hela dagarna men så himla bra. Lyckades faktiskt pricka av det mesta på att-göra-listan så jag kan bara vara nöjd.


I torsdags kom jag i alla fall hem till aprilväder och ett vinterland trots vårtider. Som tur var så varade det bara någon dag, tack kära solen.


I fredags var det dock fortfarande hemskt kallt, och jag hängde med min mor och ponny på låtsastävling. Så himla knäppt att stå vid sidan av sådär, verkligen ombytta roller. Kul var det i alla fall och de var hur duktiga som helst. Är en stolt dotter och hästägare, fniss.


Efter det åkte vi vidare för att träffa kusiner och snusa på valp (som vägrade vara stilla i mer än en halv sekund och således blev suddig på sisådär varenda bild). Herremingud, dog typ sötdöden och återvände hem med huvudet fullt av idéer och planer. Jag vet inte, kanske?


Har förutom allt obligatoriskt påskgodis såklart ätit tårta också. För fyller man år så gör man, liksom. För min del inträffar den stora dagen visserligen inte förrän på tisdag, men då har jag ju ingen familj att bli uppvaktad av. Fick en del fint också, som exempelvis en iphone (som visserligen dyker upp först om ett par veckor) och ytterligare delar till min samling av rörstrandsporslin. Som sagt, kan inte vara annat än nöjd!

Imorgon bär det av tillbaka till växjö och vardagen igen. Har sisådär sju timmars restid att se fram emot, för att direkt efter hemkomsten dyka ner i skolböckerna. Jaja, dålig planering från min sida. Ändå värt det.

6 kommentarer:

  1. HAHAHA, jag drömde om dig inatt...
    Min storebror var vän med din bror som hette Axel (har du ens en bror?) och så hette han Hurricane Axel på min brors kontaktlista, och när jag såg det så blev jag helt till mig och bara '' åååååh känner du hennes bror! Fan vad tufft att du känner han för hon är ju värsta känd!!!''

    Hmm... Fråga mig inte varför jag drömde det, och inte varför jag berättar det för dig heller men hahaha, skrattade väldigt mycket åt det när jag vaknade iallafall..

    SvaraRadera
  2. hej du fina. Verkar som din påskhelg har varit fin. Sötaste hunden va?! shit. åhåhåhå söt. Tårtan ser surpergod ut, vegansk?

    SvaraRadera
  3. Och skaffa iphone gör du rätt i. Dock världens bajspryl men nog det bästa köpet jag har gjort tror jag. Skaffa instagram då! (fotoapp typ)

    SvaraRadera
  4. Söt vovve! Om inte annat ser den väldigt söt ut!
    Fint att du haft det fint!

    SvaraRadera
  5. Grattis Matilda på din födelsedag! :)
    Tårtan ser riktigt smarrig ut!

    SvaraRadera
  6. tårtan ser fantastiskt god ut, nom.
    & sen ser du till att skaffa instagram tycker jag (när iphonen kommer, hihi)

    SvaraRadera