2012-05-08

Elva frågor

För en liten tid sedan blev jag utmanad i elva frågor av fina fanny, och här kommer nu svaren (bättre sent än aldrig):

1. Dina tre bästa låtar. 
Svåraste frågan, men några som alltid håller är hurricane gilbert, sigh no more och skinny love.

2. Om du bara fick handla i en butik i resten av ditt liv, vilken skulle det bli? 
Räknas nätbutik? För i så fall väljer jag asos.com. Kan hitta allt där så då skulle jag definitivt klara mig.

3. Vad äter du helst till frukost? 
Hotellfrukost! Eller en stor skål med färsk frukt och bär, tillsammans med naturell yoghurt och olika sorters nötter. Om jag bara fick välja en grej liksom. Hur mina vanliga frukostar brukar se ut vet ni ju redan och de är det heller inget fel på.

4. Vilket klädesplagg känner du dig fin i?
Klänning! Med lätthet världens bästa plagg, både till vardags och fest. Så enkelt och alltid fint!

5. Favoritmaträtt? 
Ååååh vet inte, älskar ju mat! Men gärna något med färsk pasta och en krämig sås. Eller kanske tacos, vilket jag äter typ varannan dag utan att tröttna på. Så sjukt. 

6. Vilket är ditt bästa respektive sämsta klädköp?
Mitt sämsta är förmodligen en relativt dyr kofta jag i all hast köpte second hand, som senare visade sig vara trasig på lite för många ställen. Bästa är nog den stora, ljusa och svala klänningen från h&m som florerat flertalet gånger här på bloggen. Använder helst alltid!

7. Katt eller hund? Motivera.
Är nog en typisk kattmänniska, även om jag uppskattar hundar näääästan lika mycket. Katt är dock mitt favoritdjur tillsammans med enhörningar. De är egna, fluffiga och njuter av livet. Gillar det. 

8. Vad vill du jobba med?
Vill gå klart min utbildning, läsa en kurs i sexologi och sen jobba som kurator på ungdomsmottagningen. Eller kanske starta ett fik. Vem vet?

9. Fem bloggar som du läser minst en gång i veckan.
Elsa Billgren, niotillfem, UnderbaraClara, Flora och midnattsgatan. Läser en hel drös med mindre bloggar också! 

10. Vad vill du göra i ditt liv? Fantasier är okej.
Jag vill bli trygg och lycklig, hitta ett ställe där jag trivs och som känns hemma och uppleva en massa äventyr!

11. Har du en bästa vän?
Skulle säga att jag har flera vänner som är bäst på sitt sätt.


Nu ska jag ta mitt nyblonderade trassel, ryckande öga och min lite snuviga näsa och bädda ner mig i sängen. Det märks att vi är inne på slutspurten innan sommarlovet nu och det går liksom runt i huvudet. Försöker koppla bort lite och drömmer istället om pojkvänspussar i nacken och morgonkaffe på verandan. Det är fint.

5 kommentarer:

  1. Känner själv hur sommaren lockar och man hellre drömmer om annat. Speciellt så fina drömmar som du föreslår ^^

    Och klänning, mwah! Borde själv äta mer tacos - som du säger; det är ju så gott..!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade din blogg mest av en slump, och jag har kommit underfund med att jag troligen kommer att kika in här mer än en gång till! Hur som helst, jag har en fråga. Finns det någon speciell ansiktsform/något speciellt "ansikte" som "passar" till att ha dreads? Jag har funderat på det, men jag vet inte om det skulle passa mig (och för nuvarande har jag väldigt kort hår, så jag får väl låta det växa ut ändå så)... Du passar i alla fall superbra i det, du är jättesöt! Men, jag undrar, som sagt: finns det något sätt att "veta" (eller åtminstone få en hint) om man passar i dreads eller inte?

    SvaraRadera
  3. Sv: tack, gullig du är!
    Fortsätter beundra ditt utseende, så nedrans vacker!

    SvaraRadera