2012-07-19

Några portioner lycka

Har fått goaste tröjan av min fina lilla mor. Stor, varm och med blommor på knapparna. Jag menar, hur kan det inte bara vara bra? Second hand såklart, det är ju där man finner de riktiga fynden, fniss. Nu behöver inte ens jag frysa under sena sommarkvällar!


Och inte nog med det, imorgon är det fredag vilket bland annat innebär två helt fantastiska saker. 1) det blir helg 2) SKA FÅ SE KENT!! Det sistnämnda är såklart bäst, åh. Kent är liksom allt och på hemmaplan och utomhus och sommar och herregud jag är så himla peppad för det kan nog inte bli så mycket finare. Man är ju lycklig för mindre, liksom.

4 kommentarer:

  1. Åå gud vilken underbar tröja, den hade man inte tackat nej till! Kram

    SvaraRadera
  2. aaah den där tröjan passar dig superduperbra!!

    sv. okej jag förstår. ja alltså jag har ju också kontrollbehov & jäklar ja det är ingen lätt match att "släppa" på dom. men jag tycker det är skitbra att du på nåt sätt kör lite kognitiv terapi med dig själv; liksom gör dig själv medveten om tankarna & verkligen försöker hindra dom från att ta övertaget. för som du säger sitter det ju i huvudet alltihop. det kan vem som helst intyga också :(

    och hur det är med mig.. tja, det går upp & ner verkligen. men jag försöker väl precis som du se små ljusglimtar i vardagen som alla talar för att Jag faktiskt också har rätt att leva, fullt ut. men det är svårt. man får ta små steg liksom. jag tycker i alla fall du & jag har kommit så långt bara av att döma från våra konversationer, vi har båda ett sunt tänk som ligger där i bakgrunden åtminstone. det gäller bara att lyssna på det & på varandra <3 som sagt; jag tror på dig, och jag (vill) tro på oss!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken mysig tröja! Verkligen sådär sockersöt så man bara vill kura in sig i den och bo där.

    Och tack för kommentaren! Älskar att skriva om resan :3
    Tänkte för övrigt inte publicera din kommentar - inte för att du skrev något opassande, men eftersom jag tänkte att det är rätt personligt och vi kanske ska ta det bara vi.
    Jag förstår verkligen vad du menar. Hade ett litet sådant ögonblick i Paris när jag överåt, och själva illamåendet påminde mig om tiden när jag tryckte i mig mat.. Bara påminnandet om den tiden fick mig att må dåligt - inte handlingen i sig.
    Men du har helt rätt. Vissa människor verkar inte ha mycket vett.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar tröjan! Den är sådär "Matildig", väldigt passande för dig alltså hahaha. Kent var fiiiint!

    puss gulle

    SvaraRadera