2012-10-14

Lite instagram och en del virvlande

Jobbar mest med att hitta mig själv nu när allting inte är antingen svart eller vitt. Att hitta vem jag är. Finna regnbågarna i gråskalan. För de finns ju, jag är bara inte van. Är liksom lite vilsen. Så just nu gör jag ungefär bara sådant jag tycker om att göra. Omger mig med människor som fyller själen med energi bara genom att vara. Dricker kaffe och pratar om livet och kärleken på en uteservering trots bitande höstkyla. Äter popcorn i sängen på en helt vanlig torsdag med någon som knyter rosetter av mitt hår. Myser framför halvdåliga tvprogram med mina goaste tjejer och virvlar vinrusigt runt på ett lördagsdansgolv utan tanke på något annat än vad som är just där och då. Och det är fint och varmt och lite pirrigt i maggropen och då gör det väl inte så mycket att jag imorgon kommer att vara tvungen att gå i jeans för typ första gången det här året för att jag inte hunnit med att tvätta och allt annat sånt där som är lite för trist. Livet kan bli så när det är just livet som får stå i centrum. Och det får det ju. För resten löser sig.

Och medan jag far omkring och inte tänker så mycket så ligger kameran dessvärre allt som oftast hemma och slumrar, så då är det ju tur att det finns andra sätt att dokumentera på. Så att man inte riskerar att glömma liksom. Här är en liten inblick i instagramflödet sen senast:

En söndagspromenad i höstsolen / Ibland säger en arg enhörning allt

Sådant som ger livet lite hjälp på traven / Ville gömma mig under täcket en dag

Kalasnaglar och plåster men happy ändå / Gofrullen ni ju redan har sett

Blekte utväxten och var nöjd / Åt världsgoa gubbar

Och det var det för den här gången och nu ska jag försöka få i alla fall någon slags ordning på tillvaron inför imorgon och den kommande veckan. Men ja, nu vet ni i alla fall ungefär vad jag har för mig. Ska även komma ikapp med kommentarer och mail så fort jag betalat räkningar och liknande som tyvärr har förtur. Men det kommer. Har jag tänkt. Vill ni hitta mig på instagram är det förresten lilHurricane som gäller. Puss.

6 kommentarer:

  1. det är ju ganska sjukt faktiskt när någon lyckas formulera ord som man själv känner. mer eller mindre exakt. du är fin!

    SvaraRadera
  2. Jag såg dig på stan i Växjö i torsdags. Så himla fin!

    SvaraRadera
  3. Sökte på namnet på instagram men hittade inte dig. :o

    SvaraRadera
  4. starkaste och finaste flickan är du!
    du verkar ha det så himla jobbigt och fel och faller gång på gång, men...
    du reser dig upp, varje jäkla gång du faller reser du dig upp igen.


    vet du hur mycket jag ser upp till dig?
    så himla himla mycket! <3

    SvaraRadera
  5. Jag måste bara säga att jag älskar din blogg. Den är liksom väldans fin och upplyftande, med vackra bilder och ett tänkvärt innehåll. Du är en bra förebild, för du gräver inte ner dig i det negativa. Du verkar positiv och det är himla viktigt!
    Kram på dig <3

    SvaraRadera