2012-12-30

Om att vara sin egen största konkurrent

Och min mamma har så rätt när hon säger du måste vara försiktig för vi vet ju hur det blir när du väl bestämt dig för något. Och hon har så rätt för jag vet ju att det inte finns något halvdant. Det finns ingen tvåa när jag tävlar mot mig själv. Och jag vet ju att hon har rätt för jag har varit här förut och jag vet ju att det kan leda mig till fördärvet. Att jag går hela jävla vägen om det så leder mig till döden. Jag vet ju men jag vet också att jag bara kan försöka ta mig själv i handen. Inte ställa mig i vägen utan istället balansera och stötta så gott det går. Förhindra allt för stora snedsteg. Undvika de djupaste groparna. Sen får vi se vart vi hamnar. Se vart det slutar den här gången. 
 

1 kommentar:

  1. nuuu blev jag lite orolig ;( du vill inte dra iväg ett mail om dina tankar - helt ocensurerat liksom? finns här <3

    SvaraRadera