2013-02-24

Mellolördag och godsaker

Efter visst velande blev det en synnerligen lugn helg för min del. Vi kör liksom lite varannan nu i praktiktider, när tid och ork tryter. Det är dock inte så illa ändå. Särskilt inte när en har så fina vänner i sin närhet. Igår bjöds det exempelvis in till mellomys i min enkla boning och är det mys så är det ju och vad är då inte bättre än lite hembakat? Den här gången blev det två sorters muffins som mina allra bästa emmor snällt smaskade i sig (med en del hjälp av mig såklart).


Choklad/banan och hallon/citron. Inte så pjåkigt alls och utöver detta även en himla go kväll. Och jag tycker ju om dessa brudar så väldigt väldigt mycket. Smartare och mer vettiga tjejer får man leta efter alltså.


(Olssons bild på gottebordet)
Och ja, så är det återigen söndag precis sådär som söndagar är. Knappt ett ciggpaket kvar på kortet, kyla och snålblåst. Jag går mest som på nålar. Längtar efter våren och är inte alldeles nöjd med att det är dags att kliva upp tidigt imorgon igen (men för varje jobbig dag som passerar kommer en bra närmre). Nu, lite skrivarbete som jag borde gjort för längesedan och sen sängen. Det blir bra.


1 kommentar: