2013-06-03

Om ett dygn; sommarlov!

Imorgon har jag min sista skoldag för den här terminen och sen tar jag valpen och åker hem till den röda villan i eskilstuna. Tar sommarlov. I tre långa månader. Låter det som varit vara och får se var den här sommaren tar mig. Förhoppningsvis till nya utmaningar som får mig att växa lite till. Utvecklas lite mer. För jämfört med förra så är den här sommaren så himla annorlunda (men ändå alltid samma).


Och det ska bli så skönt. Att få vara nära hela familjen och umgås med oerhört saknade vänner. Njuta utav att bara vara. Av att bara kunna njuta. Men som alltid är det ju såklart jobbigt att lämna livet här. Lämna de där som kanske står mig allra närmast och det som är mitt alldeles eget. Separationsångesten är något av det värsta jag bär på och lång tid har redan gått åt till att bearbeta  detta avsked som ändå är relativt kort. Jag kommer ju faktiskt tillbaka. Till och med innan hösten. För helt och hållet kan jag ju inte hålla mig borta. Jag älskar ju detta, trots allt. Och er.

1 kommentar: