2014-02-28

Så mycket lättnad

Ibland får det vara enkelt. Ibland får det gå precis sådär bra som en bara kunnat drömma om. Och idag är jag glad att jag åkte in akut den där helgen strax innan jul. Idag är jag glad att min mamma har ringt och tjatat. Att jag fyllt i alla de där självskattningsskalorna. Det finns så mycket ohälsa dokumenterad att läkaren valde att sjukskriva mig på direkten och ett halvår framöver. Sen ska det göras en ny bedömning. Men alltså, ett helt jävla halvår. Förstår ni hur lång tid det är? Jag förstår nog inte ens själv hur lång tid det är.

Men det ska nog bli bra nu. Med pluggpaus och stämningsstabiliserande. Det ska nog bli bra och mitt mål är att vara tillbaka till sommaren. Tillbaka till den Matilda jag känner igen mig själv som. Och det får väl ta sin tid men åh som jag längtar efter att må bra. Som jag längtar efter att få uppleva om så bara en enda dag utan ångest. Längtar efter att vakna och kunna känna glädje över att vara vid liv. Längtar efter att kunna stanna upp, andas och känna hjärtat slå i rätt takt.

Så mycket lättnad.


7 kommentarer:

  1. Åh! Kämpa kämpa kämpa! Du klarar det!! Jag hejar på dig!!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är inte bipolär så vet att det inte går att jämföra ens men jag vill dela med mig ändå. Jag har ett extremt dåligt år bakom mig. Har haft depression sedan i våras och i julas sa jag upp mig från mitt jobb. Ett åtråvärt jobb med bea lön men där jag inte trivdes. Började med antidepp i januari och placebo eller inte så är jag som en annan person nu. Jag skrattar och har livslust och framtidsplaner. Det är SÅ mycket jag vill göra och jag är så glad att jag känner så. Skickar en styrkekram och hoppas att det vänder snart för dig också!

    SvaraRadera
  3. Heja heja! Det kommer att bli toppenbra!

    Vad fick du för stämningsstabiliserare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh förlåt att jag inte svarat tidigare.
      Jag går nu på lamotrigin och hoppas att det ska funka bra.

      Radera
  4. hejar också och tror på dig. sänder en massa kramar till dig. <3

    SvaraRadera