2011-03-01

Lite dreads och svar på kommentar

Efter en sisådär tre eller fyra blekningar (mitt minne sviker mig) kan jag åtminstone konstatera att håret sitter kvar och att det går utmärkt att bleka dreads. Visst, de blir såklart lite slitna, men inte alls så farligt som jag väntat mig. Dessutom ändrar de struktur en aning, mina har till exempel blivit tightare vilket inte är ett dugg fel. I söndags var jag dessutom så styv i korken att jag använde vanligt balsam för första gången. Living on the edge liksom, men vad är det värsta som skulle kunna hända? Efter ett år är de tillräckligt mogna för att klara av en sådan förbjuden handling utan att riskera livhanken. Så, resultatet då. Inte så spännande som jag hade hoppats på kanske. Lite mjukare och doftar fantastiskt, men det är ju inte så illa det heller!

Småskev bild minutrarna innan jag skulle befinna mig i skolan, bättre än inget.

Anonym sa...
Åh, nu är jag äntligen klar med mina dreads, superskönt! Min beställning från dreadstuff har inte kommit ännu, vet du på ett ungefär hur lång tid det tar? Sen också... det kliar så fruktansvärt när jag ligger i sängen och sover med utsläppt hår. Visst funkar det med uppsatt, men det blir så bökigt :/ Har du några tips? Kram!

Svar:
Härligt hörru! Vet att det kan ta någon vecka i alla fall. Njaa.. dåligt med tips alltså. Finns ju någon form av kylspray som ska hjälpa om det kliar men har inte testat den själv. Annars borde det gå över när hårbottnen vänjer sig.

.

4 kommentarer:

  1. Oh, tell me?
    Varför blev håret blekt btw? fint vare iaf!!
    Hhahaha jäger är fint, snurrigt ohja!

    SvaraRadera
  2. jahaaa okeej, trodde det var något särskild anledning typ bara, men det var najs ju!
    Aldrig fastnat för jäger så, gött men njae.

    Finns inte så mycket flottigt fyllekäk som veg anser jag, eller inte mö iaf! Borde bli ändring på fan!
    hahah gick det bra eller :(
    En grop? whaaaat

    SvaraRadera
  3. "jag använde vanligt balsam för första gången. Living on the edge liksom" hahah, underbart! själv har man dock inte ens vågat röra en balsamflaska trots att mina dreads också är typ 1 år.
    blev för övrigt lite förälskad i dina tattueringar! c:

    SvaraRadera