2012-07-26

I ett hamsterhjul

Jobbar, äter, sover och pussar på ponnyn. Jobbar, äter, sover och pussar på ponnyn. Jobbar, äter och ja... ni fattar. Det är ungefär så mina vardagar ser ut och när jag äntligen kommer hem på kvällen är det bara till att förbereda inför nästa dag med kläder och mat och hela faderullan för att sedan med lite tur försöka få kanske sex timmars sömn innan allting börjar om på nytt. Phuu. Känns ungefär som att springa i ett hamsterhjul. Är trött och längtar efter helg. Är trött men det går ändå. Och det går faktiskt himla bra dessutom. Tre veckor av fem är så gott som avklarade och det är tre förvånansvärt lätta veckor jag lägger bakom mig. Klappar på axeln och njuter av tanken på att det är fredag imorgon. Jag är minsann värd att få andas lite.

På det här och under min stjärnhimmel sover man i alla fall gott.
Växer nog aldrig riktigt ur tonårsrummet ändå, fniss.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du ser fram emot helg, och det verkar du förtjäna så väl! Vad sysslar du med i arbetet, förresten? Och nu är ju åtminstone halva jobbet klart, det kan man fröjdas för!

    Haha, jag tror vi har bra resesmak, du och jag. Sagoskogen var fantastisk, verkligen. Så härlig!

    SvaraRadera
  2. vad jobbar du med gullunge? (haha var tvungen för du är ju så himla gullig)
    älskar sänghörnan där btw, varför ska man någonsin behöva "växa upp" helt & hållet liksom?

    SvaraRadera