2012-12-05

Jag vill svara att jag känner fan allt

Och jag tänker att det enda jag egentligen vet är att jag faktiskt aldrig kan veta. Jag kan inte veta vad någon annan tänker. Kan inte veta vad någon annan tänker sig veta. Vad någon annan tänker sig inte veta. Och jag tänker att det kanske ändå finns något fint i allt det där som är så läskigt. Något fint i den där skräckblandade förtjusningen som hör till. Som hör till när man kommer på sig själv med att snubbla över kanten. När man plötsligt faller utan att veta om det finns någon där som fångar upp en. När man faller utan livlina. Utan försäkran om ett lyckligt slut. Och jag tänker att jag inte kan veta men jag kan åtminstone känna och jag känner väl fan allt. Allt det där som går att känna i mig.


2 kommentarer:

  1. ett modigt liv fullt av "kasta sig ut,kasta segel" är ett liv att lycka,minnen,erfarenheter och personlig utveckling. skulle aldrig byta ut det i hela världen mot ett "säkert" sådant...du har mod i sikte, och sol i hjärtat..fortsätt med det! Det är vackert. Det är kärlek..När man lever så lär man sig på något ironiskt sätt..att hur läskigt det än är, så har man sig själv. man klarar faktiskt av saker man aldrig trott man skulle kunna. Man växer, det knakar som ett träd som växer sig stort mot solen. Sen inser man att trygghet är en illusion och ändå ett faktum när man genom allt det läskiga får sin egen trygghet, att liksom hänga hatten var man är. Gilla att vifta på tårna och vissla oavsett om det är storm el lugna vindar...och vet man nåt egentligen? fortsätt leka och närvaron. det är där lyckan finns...tom i de mörkaste stunder i den största smärta kommer nåt vackert och växer fram likt en växt som växer igenom betong och skapar en spricka fylld av ljus och värme../tommytime

    SvaraRadera
  2. av lycka menar ja.../tommytime

    SvaraRadera