2014-01-07

"Jag är bara trött"

Jag skulle ha sönder något om jag kunde. Riva ner något i bitar. Till oigenkännlighet. Jag skulle ha sönder något om jag kunde för jag är så arg, så upprörd, så frustrerad. På inget, på något. Jag skulle vilja riva ner väggar. Kasta glas och porslin och inte bry mig om vad det träffar. Inte bry mig om splittret. Skärvorna. Jag skulle ha sönder något om jag kunde för något gör så fruktansvärt ont i mig men jag kan inte ha sönder något så istället har jag sönder mig själv. Sticker hål. Ventilerar. Förser blodet med syre.

Jag skulle ha sönder något om jag kunde men vet inte ens vart jag ska börja. Istället kommer jag att äta mitt halva äpple. Linda in det onda i gasbinda. Svälja några lugnande och säga att jag bara är trött. Lyssna och förstå. Gråta på bussen hem. Ventilera och börja om. Igen. Och igen.


6 kommentarer:

  1. jag känner igen den där okontrollerbara ilskan, ångesten som sliter en isär. skada inte dig själv fina du, ta ut det på något annat. köp en boxningssäck, spring i skogen, skriv hatbrev till livet, skrik allt du har. kram.

    SvaraRadera
  2. åh så mycket jag känner igen mig. Kämpa fina du! Styrkekramar

    SvaraRadera
  3. "Jag är bara trött" funkar alltid...
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera