2012-08-30

Full fart i dubbel bemärkelse

Idag har, till skillnad från gårdagen, varit en ganska fullspäckad dag. Började nämligen med att kliva upp tidigt för att hinna träna innan ett läkarbesök som ändå ställdes in, varpå jag istället passade på att handla för att sedan möta upp vänner. Därefter var det dags att spana på vinbrännboll och nya studenter, ta emot varma överraskningskramar, akta sig för efterhängsna getingar och ägna sig åt en hel del tisslande och tasslande. Väl hemma fick jag sedan ett ryck och städade hela lilla lägenheten, trots en överhängande seghet. Och nu sitter jag här, nedkrupen i sängen med ett gott och välbehövligt kvällsmål och en kopp kaffe. Så himla nöjd och tillfreds. Idag har jag hanterat ändrade planer, ovisshet och trötthet med bravur. Haft utrymme för spontanitet och tagit chansen att vara just det. Och allt utan att egentligen reflektera över mina val. Ett obetydligt steg för mänskligheten, sjumilakliv för en liten orkan. Heja livet, nu kör vi!


5 kommentarer:

  1. rätt inställning & åh DU är så klok (& fantastiskt fin) <3

    SvaraRadera
  2. Åh din blogg är så bra! Läslistan - yesyepoui!

    SvaraRadera
  3. Mycket nytt nu, förstår jag.
    Åh.. Jag håller med övre talare; din blogg är inte bara mysig (trots motgångar), utan även stark, inspirerande och helt genombra. Jag känner mig både smartare och gladare när jag går in här - det känns verkligen som att trots att du ibland är vilse har du koll och är medveten om brister likväl som talanger.

    Haha! Ja, Half Baked är massa god! Men jag kan lätt bli trött på den och sukta helchoklad eller helvanilj.. ;)

    SvaraRadera
  4. The photography is beautiful and also gives a feeling hopeful, I have been snooping on your blog, I find it very interesting and entertaining greetings from Spain.

    SvaraRadera
  5. HEJA DIG!
    Och vilken underbar bild!

    SvaraRadera